Voor vertrek laatste keer Ponui - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Holthuijsen - WaarBenJij.nu Voor vertrek laatste keer Ponui - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Holthuijsen - WaarBenJij.nu

Voor vertrek laatste keer Ponui

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

26 Juni 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoihoi,

Even snel een berichtje voor dat ik voor de laatste keer voor stage naar Ponui Island ga. Ik heb deze week vooral veel aan mijn verslag gewerkt. Van ’s ochtends half negen tot ’s avonds half negen achter mijn laptop gezeten, maar hij is dan ook bijna af nu. Birgit gaat er even een blik op werken om te zien wat ik allemaal fout heb gedaan en wat suggesties geven, dan heb ik nog twee weken om het aan te passen en dan moet het als het goed is nog voor het einde van mijn stage af zijn. Ik zal blij zijn als dat gebeurd is, toch nog een beetje stressen hoor. Al heb ik dat ook wel nodig om te beginnen met schrijven.
Verder deze week een afdelingsfeestje gehad, iedereen had wat te eten meegebracht, ik had stroopwafels. Die kun je hier gewoon in de supermark kopen, naast de bokkenpootjes, maggi, improba producten, beschuit. Ze hebben een kleine Nederlandse afdeling. Ze vielen goed in de smaak, vooral als je ze even op je kopje koffie legt natuurlijk. De gastvrouw had een enorme berg Chinese “dumplings” gemaakt, verschillende vullingen met deeg omhult en dan gestoomd, geserveerd met zelfgemaakte chilisaus en andere hete sausjes. Heerlijk! Het was erg gezellig en ik heb enorm gelachen. Ik heb een paar “speciale” collega’s, dat kan ik je wel vertellen.
Gisteren (zaterdag) naar de kapper geweest, het werd toch echt te lang (het groeide al over mijn oren, dat is natuurlijk niet de bedoeling). Nou ben ik niet zo heel bekend met alle kapsalons in Auckland dus ik ging maar een willekeurige binnen op mijn weg naar het centrum. Ik moest eerst een trap op, ik kon dus niet zien wie er allemaal bij de kaper zaten. Ik kom binnen, kan gelijk op de stoel plaatsnemen en dan pas realiseer ik me dat ik de enige ben die geen Chinees is. Ik zat al dus dan ga je ook niet weg natuurlijk en op zich kan het me ook niet zo heel veel schelen hoe mijn haar geknipt wordt. Uitleggen hoe ik het wou hebben werd al een beetje moeilijk aangezien hun Engels erg beperkt was. Toch maar in het wilde weg begonnen met knippen, ik zal eerlijk zijn, het was een hele ervaring. Ze gebruikte minimaal zes (6) verschillende scharen, messen, tondeuses, de hele rataplan, toen ik dacht dat het klaar was werd het eerst nog gewassen (inclusief hoofdmassage, mmmm), geföhnd en gestyled. Ik heb nog nooit zo lang bij de kapper gezeten. Maar het resultaat mocht er wel wezen volgens mij. Het is in ieder geval anders, wat langer dan ik het normaal heb en het bevalt me wel. Als ik tijd heb kan ik er nog wel een foto van maken, maar ik beloof niets. Dit hele grapje koste me trouwens wel handen vol geld, $20,- (€10,-), maar je kent het bekende Nederlandse gezegde: wie mooi wil zijn moet pijn lijden (in de portemonnee). Verder nog wezen shoppen, een nieuwe spijkerbroek gekocht “echte” Levi’s voor $10,-, hij is of nep of gestolen maar hij zit wel lekker.
Zaterdag avond rugby wezen kijken met Lee en een aantal vrienden van hem, de All Blacks hebben de Frasen weer vernederd (deze keer met 61-10).
Vandaag (zondag dus) weer naar Ponui, om 17:30 vertrekken we vanuit Kawakawa Bay. Als het mee zit ben ik de 25ste weer terug in Auckland, net op tijd om Daphne van het vliegveld te halen op de 27ste.

Voor nu rest mij niets dan jullie te groeten:

De groeten,

Sander

P.S. Ik kom er net achter dat ik zelf nooit meer mijn haar in het model krijg als ze dat bij de kapper hadden gedaan, dus laat die foto maar zitten ;)


P.P.S.

Ik had Daphne gevraagd dit bericht te plaatsen omdat deze site een tijdje offline was, maar ze is het denk ik vergeten. Vandaar dat het een beetje laat is. Ik ben nog bezig met mijn volgende stukje maar mijn rapport heeft even voorang.

Doeg!!

  • 26 Juni 2007 - 06:39

    Arnold:

    no threat without pics;)
    10 euri voor de kapper is toch niet zo duur?? betaal je hiero ook(of je mot natuurlijk zelf knippen of je vriendin laten dooen).

    de tijd vliegt om, vel plezier de laatste dagen daar

  • 26 Juni 2007 - 07:29

    Theike:

    Kom je terug uit het buitenland over twee weken, heb je ineens vakantie...!?

    Succes daar in de laatste weken.

    Doet me er aan denken dat ik ook nog 1,5 week de tijd heb om aan mijn verslag te beginnen (en af te hebben)...

  • 26 Juni 2007 - 08:46

    Merel:

    Hey kiwi! Je bent nu dus alweer terug in Auckland begrijp ik uit de data? Einde Ponui, nu echt Nieuw Zeeland in? Gaaf hoor! Ben net begonnen met het samenstellen van mijn fotoboek, geweldige herinneringen! Als je nog tips wilt...? Heel veel plezier, hou je de site ook nog bij tijdens het reizen?

    Liefs, Merel

  • 30 Juni 2007 - 10:21

    Meine:

    oke, goed dqt je verslag nu dus af is, of ongeveer:)

    ik zit nu in Marseille dus hierbij de franse groetjes!!

  • 01 Juli 2007 - 12:46

    Hans:

    Ja jongen het gaat snel, nog effies en je bent weer up above. Hier is het tot nu toe en zomer van lik me vessie dus je mist niks. Nog bedankt voor het boek ik ben er na de vakantie meteen in begonnen, wat een lijden van die jongens op hun stalen rossen! ondertussen ben je met je meissie aan de vakantie begonnen en ik hoop dat jullie het naar de zin hebben en er met z,n 2tjus van genieten. Sander en Daphne de groetjes van ons uit Ned. en tot gauw horens. Paps en mams en je broetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Ik ga naar Nieuw Zeeland voor mijn derde jaars projectstage van mijn opleiding milieukunde. Ik ga onder andere onderzoek doen aan kiwi's (de vogel dan, niet de vrucht). Op deze pagina zal ik de thuisblijvers een beetje op de hoogte houden van mijn bevindingen en avonturen.

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 12663

Voorgaande reizen:

02 December 2006 - 18 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: