Gelukkig Nieuwjaar + een verhaaltje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Holthuijsen - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar + een verhaaltje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Holthuijsen - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar + een verhaaltje

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

02 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allen tezamen, hoe is tie nou? Nog een gelukkig nieuwjaar enzo!

Het is al weer even geleden sinds ik wat geschreven heb dus ik vond het wel weer tijd worden.
Heb de kerstdagen bij mijn gastgezin doorgebracht, ze hadden een heerlijk kerstdiner bereid (met “glaced ham”en kalkoen) en het was hartstikke gezellig. ’s Avonds nog even lekker gezwommen en in de jacuzzi gezeten. De 26ste zijn we vertrokken voor een tripje naar de oostkust.

Ik ben op het moment van schrijven terug van die kleine rondtrip naar de oostkust van het noorder eiland en ik zal even uit de doeken doen wat ik allemaal heb meegemaakt.
Ik ben op 26 December vertrokken samen met de twee Nederlandse studenten die hier ook zitten op weg naar de Oostkaap. Het eerste stuk is vrij saai, je moet gewoon kilometers maken. Onderweg zijn we langs een aantal plaatsjes gekomen waarvan ik de naam nu al niet meer weet en hebben we overnacht in Te Kaha. De volgende dag zijn we naar de Eastcape gegaan, dit is het meest oostelijke puntje van Nieuw Zeeland. Het is niet echt toeristisch, geen souvenirs, geen eetgelegenheid, eigenlijk alleen een vuurtoren. En allejezus veel traptreden om er te komen. De weg naar de Oostkaap toe was ook onverhard voor een kilometer of 25, maar de SAAB kan alles aan, dus dat was geen probleem. Verders zijn we die dag langs een katholiek kerkje gekomen waarvan het interieur erg beïnvloed is door de Maori. De eindbestemming was Gisborne (de stad die het eerst van de wereld de zon ziet opkomen). Daar hebben we in een hostel geslapen. De volgende dag zouden we eerst gaan duiken met haaien, maar dat bleek toch wel erg duur te zijn en niet extreem spectaculair. Onze tweede keus, quadbiking bleek al 3 jaar opgeheven te zijn. Maar uiteindelijk hebben we toch iets leuks te doen gevonden, we hebben surflessen genomen. En dat is cool, niet te geloven, dat iets zo leuk kan zijn. Al moet ik zeggen dat ik na de twee uur die de les duurde nog maar moeilijk van mijn surfboard omhoog kon komen om te gaan staan. Helaas geen foto’s van het surfen, mar die komen ongetwijfeld want ik ga dit zeker vaker doen.
Na het surfen hebben we met het beetje puf dat we nog in ons hadden de auto naar Napier gedirigeerd en ingecheckt in een hostel. ’s Avonds nog even een biertje gedronken in de pub en gelijk kennis gemaakt met de dronken medemens uit Nieuw Zeeland. Die vent bleef maar zwetsen.
De vierde dag hebben we besteed aan een beetje winkelen en in de zon liggen (het is hier 25 graden, echt afzien dus). Die avond ben ik voor het eerst wild op stap geweest in NZ, er wordt bij binnenkomen altijd om legitimatie gevraagd en de barmannen zijn erg open voor verzoekjes. Wat er op uitdraaide dat wij de muziek hebben uitgezocht die avond 
De vijfde en laatste dag van de trip moest er van Napier naar Auckland terug gereden worden, hier hebben we ongeveer 7 uur over gedaan. Onderweg zijn we nog gestopt bij de langste pier van Nieuw Zeeland (600 meter. En bij Lake Taupo, in het midden van het noorder eiland. Moe maar voldaan heb ik de wasmaschien van Dianne volgeladen.

Met oud en nieuw heb ik bij Phil en Sue gegeten, met oliebollen als toetje mmmm. Daarna naar het centrum alwaar er een aantal bandjes optraden. Er was een hiphop dansgroep die de mafste capriolen uithaalde, dat was wel leuk om te zien. Om 22:30 naar Dianne vertrokken om de jaarwisseling te vieren. Dat was een beetje een domper, geen klok op tv, geen vuurwerk, geen oliebollen maar wel champagne om het goed te maken. Om 00:15 trokken de meeste al hun stutten, maar ik heb het tot een uur of 01:30 weten te rekken met een concert van Robbie Williams.
Op 1 januari de traditionele nieuwjaarsduik, maar omdat de zee een beetje uit de richting is moesten we het doen met een zwembad. En omdat de erwtensoep uitverkocht was moesten we ons behelpen met margarita’s in het bubbelbad. Het leven van een student is niets dan afzien.

Vandaag is het al weer 2 januari en omdat ik nog wat tijd over heb voor ik vertrek (dat is morgen) ben ik samen met Esther (Merel is vanochtend op de bus gestapt) naar een Jan van Genten kolonie geweest. Die is zo’n 45 minuten rijden hier vandaan. Er leven een stuk of 800 a 900 Jan van Genten in deze kolonie, en het worden er steeds meer.

Morgen vertrek ik naar Tiritiri Matangi, een eiland waar ik gecko’s ga monitoren (kijken waar ze zitten, ze hebben een zendertje om dus ik zou ze zo moeten kunnen vinden). We zouden eerst met de boot gaan, maar deze was helaas al volgeboekt. Maar omdat wij natuurlijk niet gemist kunnen worden hebben ze een helikopter voor ons geregeld, je moet een eigen bijdrage van 50 dollar doen maar dat is pinda’s (zoals ze dat hier zeggen). Op dat eiland blijf ik dan 1 nachtje, de volgende dag gaan we met een bootje (waarop ik de Nieuw-Zeelandse minister van milieu zal ontmoeten) naar een ander eiland (Motuora). Hier blijf ik nog twee dagen en dan weer terug naar Auckland. Ik zal tegen die tijd wel weer eens mijn gedachten over een volgend stukje laten gaan.

Tot die tijd zeg ik hastalapasta en morgen gezond weer op!!

Extreem vriendelijke groeten van Sander.

  • 02 Januari 2007 - 11:37

    Meines:

    FIPO!!! YEAH! weer:D Man wat is het leuk om je verhalen te lezen. En iederen die dit leest, ook van mij een heerlijk en voorspoedig 2007
    Greetz

  • 02 Januari 2007 - 12:18

    Paps:

    Op schrift ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar, welke voor jou weer goed gestart is met het ZWARE studentenleven. Onze vertrekdatum komt ook steeds dichtebij en als we alles willen doen wat jij al gedaan hebt moeten we een HALF jaar die kant op.
    Greetngs and peanuts

  • 02 Januari 2007 - 17:51

    R.Westra:

    Hoi Sander
    De beste wensen uit Purmerend
    Zeg, hoe zat dat nou, ging je om te studeren en aansluitent een beetje vakantie of is het een heleboel lol en vakantie en een beetje leren?
    Genieten daar he
    fam. Westra

  • 02 Januari 2007 - 18:09

    Annemiek:

    Hoi Sander! jij ook een gelukkig nieuwjaar! Ondertussen ben ik weer terug in Nederland, wel weer even wennen hoor! veel plezier daar! groetjes!

  • 02 Januari 2007 - 20:02

    Ivon:

    he sander,
    wens je ook nog een gelukkig nieuwjaar!!!
    kan je vertellen dat je echt volop moet genieten van het weer want het waait hier te hard en gemixt met regen is het echt balen!!!
    nieuwjaarsgroetjes Ivon

  • 03 Januari 2007 - 16:18

    Martin En Annelie:

    Hallo Sander.
    Aller eerst nog de allerbeste wesen voor het nieuwe jaar 2007! Zo te horen was het een beetje lauw maar gelukkig komen er nog vele jaarwisselingen (met Dopper). Wel fijn dat je dan toch nog wel olibollen hebt gegeten. ;) Leuke verhalen die je schrijft. Hier gaat t wel goed nog lekker vakatie dus dat is wel lekker.
    Nou tot je volgende bericht.
    Groetjes Martin en Annelie

  • 03 Januari 2007 - 16:27

    Wal Joris:

    Sander de beste wensen voor het nieuwe jaar en ik wacht de volgende berichten af. Vindt het wel zielig hoor een gecco met zwemvest aan!!!
    Maar ja zo te lezen geniet jij volop en ik denk dat je tijd tekort zal hebben om alles te onderzoeken. Hou wel een beetje tijd over voor je vader en moeder in maart,die willen ook graag wat van het land zien. groeten Wal

  • 04 Januari 2007 - 15:59

    Erik:

    jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    zo te zien vermaak jij je wel.

    ik ben nu bij oma en het lukt niet flash er op te zetten. denk dat de pc te oud is maar ze kan wel foto's bekijken en de verhaaltjes lezen.

    groetjes uit hoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Ik ga naar Nieuw Zeeland voor mijn derde jaars projectstage van mijn opleiding milieukunde. Ik ga onder andere onderzoek doen aan kiwi's (de vogel dan, niet de vrucht). Op deze pagina zal ik de thuisblijvers een beetje op de hoogte houden van mijn bevindingen en avonturen.

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 12681

Voorgaande reizen:

02 December 2006 - 18 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: