Mijn nieuwe auto - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Holthuijsen - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe auto - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sander Holthuijsen - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe auto

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 December 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal, vandaag weer een stukje over mijn avonturen in den vreemde. Sinds mijn vorige stukje heb ik weer wat leuke dingen mee gemaakt. Ik ben wat meer betrokken geraakt in het onderzoek naar de gecko’s en skinken, ik heb een paar dagen (2) mee gedraaid op het lab, om de reptielen te wegen, bloed af te nemen (voor onderzoek op ziekte en hun afweersysteem) en huidmonster te nemen (voor genetisch onderzoek). Vrijdag ben ik mee geweest naar moturoa, daar werden net als op Tiritiri Island gecko’s en skinken uitgezet. Deze reptielen kwamen van oorsprong ook voor op deze eilanden, maar door predatie van ratten en katten en possums zijn deze uitgestorven. De eilanden zijn nu vrij gemaakt van deze dieren en kunnen nu opnieuw bevolkt worden door reptielen en vogels. Mijn rol in dit onderzoek zal zijn dat ik de gezenderde gecko’s (zie foto) overdag ga volgen met een ontvanger en hun plaatsen noteer. Dan weten we een beetje hoe ze zich over het eiland verspreiden. Ik heb vrijdag ook een paar dieren uit mogen zetten, dat was wel speciaal om te mogen doen. Te bedenken dat over een aantal jaar er weer een kolonie reptielen zit waar jij aan hebt meegeholpen.
Even iets anders, ik heb donderdag een auto gekocht, een SAAB 9000 CD 2.3 liter benzine automaat. Echt een vette bak :) Ik heb wat foto’s genomen om te laten zien hoe hij er ongeveer uit ziet, de achterbak is echt allejezus groot. Er passen makkelijk 3 mensen en een hond in, en dan heb je nog ruimte over. Ik heb hem voor een prikie kunnen kopen ($ 1550,- = € 800,-) en voor $ 258,- = € 133,- WA kunnen verzekeren (een speciale backpackers verzekering). Ik ben helemaal mobiel nu!!!
Gisteren (vrijdag) ben ik nadat ik terug ben gekomen van het eiland naar een Nederlands restaurant geweest, lekker broodje kroket met mosterd en poffertjes en pannenkoeken gegeten.
Vandaag ga ik op bezoek bij Phil, mijn oude stagebegeleider van het NIOZ. Hij gaat me de stad een beetje laten zien.
Nou, als er weer nieuwe ontwikkelingen zijn laat ik het weer weten.

Groeten van Sander

  • 23 December 2006 - 10:24

    Rembert:

    Vette bak man!!

  • 23 December 2006 - 11:31

    Hans:

    Patser, je bent wel geflest
    het stuur zit aan de verkeerde kant!!!!!!!!!

  • 23 December 2006 - 12:09

    Erik:

    wat een pooierbak zeg!
    en het lijkt wel dat eiland van expeditie robinson

  • 23 December 2006 - 18:13

    Mama:

    zo te zien hebben we geen camper nodig als we bij je komen, we nemen gewoon de Saab.
    Meteen voor iedereen: we hebben zojuist geboekt en vliegen op 3 maart naar Auckland via HongKong, komen dus smorgens op 5 maart aan.

  • 23 December 2006 - 18:59

    Peter H:

    wat een bak.
    Onze leaseregeling laat dat niet toe. Zal je belevenisen blijven volgen.

  • 23 December 2006 - 22:28

    Truus En George:

    Alle foto's even bekeken en zo te zien heb je het heerlijk daar! Kerstmis in de zon, met een korte broek aan. Daar bedoel ik mee dat jij die korte broek aan hebt, van de zon weet ik dat niet. Mooooooie auto, al eens een keertje aan de verkeerde kant ingestapt en gedacht, waar is m'n stuur? Wij wensen je heel goede kerstdagen en een heel goed en gezond 2007.
    Heel veel groeten van de Wurth-jes.



  • 24 December 2006 - 07:51

    Niek:

    Hoi Sander, dat is een heeeeel stuk beter dan kerst bij SGS!!!!!!!

  • 25 December 2006 - 08:07

    Joost:

    Dat wordt dus met de auto terug in plaats van met het vliegtuig, die kan je niet laten staan. 'N oom heeft het ook gedaan in 6 weken. Weet je wel zeker dat je terugkomt? het ziet er te gek uit. Tot het volgende bericht, groetjes.

  • 27 December 2006 - 22:26

    Ton En Agnes:

    Hoi Sander,
    het berichtje van Opa en Oma is verkeerd terechtgekomen in "ik ga toch echt vertrekken"
    Dan kun je het daar nog even bekijken.
    Hopelijk zit er airco in die "zweet ze" bak! Je zult wel veel bekijks hebben,Bob! Groetjes!!

  • 28 December 2006 - 09:04

    Harm:

    hey Sander, hoeveel vogels zijn er nu en wie doet het met wie en wat? leer ik nog wat van je?benje met die auto in Amsterdam geweest? volgens mij hebben ze je stuur gejat!

  • 28 December 2006 - 09:29

    Aad Koreman:

    The time of your life zo te zien. Geniet ervan! Werken is ook maar niks. En dat kun je nog lang genoeg doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Ik ga naar Nieuw Zeeland voor mijn derde jaars projectstage van mijn opleiding milieukunde. Ik ga onder andere onderzoek doen aan kiwi's (de vogel dan, niet de vrucht). Op deze pagina zal ik de thuisblijvers een beetje op de hoogte houden van mijn bevindingen en avonturen.

Actief sinds 30 Sept. 2006
Verslag gelezen: 45
Totaal aantal bezoekers 12685

Voorgaande reizen:

02 December 2006 - 18 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: